No F1 Hybrids / GMO seeds here. Only seeds from natural selection.

We are a bunch of passionate open-pollinated heirloom seed savers.

If you have heirloom seeds and worried it will be gone for future generation, we will be happy to add into our seed bank, grow and give it a comeback.

Save Heirloom Seeds for our children.

All of our plants are only feed with animal manure and compost. No synthetic fertiliser or chemicals used.

Be kind to our environment as we are sharing with other living things created by God.

Our ancestors live a healthy life without artificially man-made poison. Big NO to pesticide.

Plants on our kebun are organically grown, only kisses by us, rain and other living things.

Any form of gardening patience is the virtue.

Sabtu, 7 Jun 2014

Mediterranean Herb: Thyme

 Kebiasaannya lepas Hari Raya Aidilfitri ke-3, tekak dah mula nak merasa juadah yang berlainan. Yang memang pandai memasak dan suka memasak juadah ala-ala Mediterranean, bolehlah dengan sponton menyediakan makanan yang bersesuaian dengan herba thyme. Bila ada herba ini di kebun apabila ada yang datang beraya di rumah pasti tidak risau. Lebih-lebih lagi apabila sukar mendapatkan bekalan fresh thyme ketika musim perayaan sedang peak. Walaupun  ada ruang yang sekecil manapun, herba thyme tidak memakai ruang dan boleh sahaja tanam di dalam bekas. Dalam botol/tin minyak yang dah ditebuk lubang di bawahnya pun tidak mengapa. Salah satu tumbuhan yang tukang kebun galakkan untuk mereka yang ruang kebunnya di balcony (balcony garden). Bila ditanam herba thyme sekarang, InsyaAllah ada sudah supply mencukupi daun thyme untuk musim Raya nanti. Sentiasa fresh stock dan tidak memakai ruang dalam peti ais yang pastinya penuh disumbat-sumbat dengan stock makanan yang lain.

~ Mediterranean Herb Plant : Thyme ~
1 pot RM8.00 while stock last.

 Sabtu lepas setelah pajak mentol-mentol di Jusco 1Utama, ada pula sesi pengambaran dengan Power Rangers. Kesian 2 orang budak-budak ni blur-blur tak faham character Power Rangers tu apa benda. Hehehe... selit iklan sementara tunggu tetamu dari kebun balcony 'Half a Pound of Treacle'.

4 ulasan:

suka suka berkata...

K Mar 1 pot ya

nadia rashid berkata...

tgh syok baca pasal thyme tetiba ada gambar power rangers :p mmg mcm iklan tv hihihi

Julie22 berkata...

Julie pun nak 1 pot kak :)

TukangKebun berkata...

Nadia,
Hehehe...anak-anak ni tak berapa biasa sangat dengan character super heroes atau macam power rangers. Sebab jarang-jarang dapat tengok TV.

Tukang kebun ada simpankan untuk Kak Mar dan Julie.