No F1 Hybrids / GMO seeds here. Only seeds from natural selection.

We are a bunch of passionate open-pollinated heirloom seed savers.

If you have heirloom seeds and worried it will be gone for future generation, we will be happy to add into our seed bank, grow and give it a comeback.

Save Heirloom Seeds for our children.

All of our plants are only feed with animal manure and compost. No synthetic fertiliser or chemicals used.

Be kind to our environment as we are sharing with other living things created by God.

Our ancestors live a healthy life without artificially man-made poison. Big NO to pesticide.

Plants on our kebun are organically grown, only kisses by us, rain and other living things.

Any form of gardening patience is the virtue.

Ahad, 27 Januari 2019

UCSF Turtle Run 2018

 Awal bulan Oktober tahun 2018 lepas berkesempatan tiga adik beradik ini menyertai acara fun run bersama papa mereka. Ketika ini Tukang Kebun tak dapat bersama-sama sebab atas urusan kerja di Bosnia. Pertama kali lah mereka jejak kaki dalam kawasan University College Sabah Foundation (UCSF) di Sembulan yang menjadi penganjur untuk acara charity run menyelamatkan penyu.

 Abang Ilhan wakil seorang dari poyok runners lari kategori jarak jauh sikit dari adik-adiknya yang diiringi oleh papa Abby. Sempat lagi Ilhan sambil berlari singgah di stesen minyak Shell melabur air besar. 
 T-shirt larian gambar penyu ini yang rajin si Abby suka pakai setiap minggu mesti pakai sekali lebih-lebih lagi kalau pergi beriadah. Kalau mama Abby jenis rajin lipat baju tiap hari mau selang hari dipakainya hehehe...
 Ada rezeki juga anak beranak ni dapat hadiah cabutan bertuah bawa balik satu hamper. Yang ni je acara larian yang terakhir bagi tahun 2018 yang Ilhan, Rayyan dan Abby berpeluang sertai.
Pandai juga batang-batang pokok herba misai kucing berwarna putih ini menyelit antara batang-batang pokok limau telur buaya. Stok pokok herba misai kucing bunga putih ada kembali. Sesiapa yang rajin self-collect hujung minggu depan, selagi stok masih ada InsyaAllah ada beberapa pokok limau telur buaya (graft) dekat 1 meter dah tingginya.

~ Pokok herba misai kucing RM7.00 (info klik sini)~

~ Pokok limau telur buaya RM25.00 (info klik sini) ~

~ 1 beg tanah bakar RM5.00 ~

~ 7 biji buah kelapa tua RM10.00 ~

3 ulasan:

norhidana berkata...

mesti akak bizi kan, lama akak tak tayang hasil tanaman akak...

seronoklah 3 beradik tu, paling best dpt hamper tu kak...
tgk tanah bakar tu mcm nk beli je... dh ada rumah sndiri baru berangan nk tanam2 sikit, tunggu akak up psl tanaman or buah2 la klu ada

meintheswim berkata...

A family who runs together stays together

TukangKebun berkata...

Salam Bahagia Dana,

Hasil tanaman ada cuma kami semakin sibuk dengan masing-masing outstation selalu dari kebun, rezeki makhluk lain jadinya lepas tangan hehehe...

Salam Bahagia Auntie,

tekan butang 'like' hehehe...