No F1 Hybrids / GMO seeds here. Only seeds from natural selection.

We are a bunch of passionate open-pollinated heirloom seed savers.

If you have heirloom seeds and worried it will be gone for future generation, we will be happy to add into our seed bank, grow and give it a comeback.

Save Heirloom Seeds for our children.

All of our plants are only feed with animal manure and compost. No synthetic fertiliser or chemicals used.

Be kind to our environment as we are sharing with other living things created by God.

Our ancestors live a healthy life without artificially man-made poison. Big NO to pesticide.

Plants on our kebun are organically grown, only kisses by us, rain and other living things.

Any form of gardening patience is the virtue.

Rabu, 2 Mei 2012

Heirloom Banana Capsicum (Stok baru)

Capsicum ini manis tak pedas jadi sesuai untuk mereka yang tak berapa gemar pedas.
Rupa bentuknya seakan sama dengan lada merah besar yang biasa kita nampak di pasar tempatan.
Tetapi banana capsicum ini sebenarnya adalah agak besar dan panjang sedikit dari lada merah besar itu dan lebih  manis rasanya.
Warna kulit capsicum ini bertukar dari hijau muda ke kuning-kuningan dan kemudian warna merah apabila masak.
Sesuai kalau nak buat solok lada. Lagi banyak inti boleh sumbat.
Banana capsicum ini telah dikategorikan sebagai 'heirloom'.
Bukan benih hybrid jadi boleh disimpan.



RM3.00 satu pek (anggaran 25 biji benih).

2 ulasan:

Bicara Kak Noor berkata...

salam tukang kebun, kalau dekat mmg nak jugak cili capsicum tu nak tanam ni jauh lah lagipun nak order sikit je

TukangKebun berkata...

Makcik kat Brunei ya. Bulan lepas saya terkejut juga terima tempahan dari Tawau, Sabah. Mamapapa saya sekarang duduk dekat Kota Kinabalu sebab papa ada tugasan di sana.