No F1 Hybrids / GMO seeds here. Only seeds from natural selection.

We are a bunch of passionate open-pollinated heirloom seed savers.

If you have heirloom seeds and worried it will be gone for future generation, we will be happy to add into our seed bank, grow and give it a comeback.

Save Heirloom Seeds for our children.

All of our plants are only feed with animal manure and compost. No synthetic fertiliser or chemicals used.

Be kind to our environment as we are sharing with other living things created by God.

Our ancestors live a healthy life without artificially man-made poison. Big NO to pesticide.

Plants on our kebun are organically grown, only kisses by us, rain and other living things.

Any form of gardening patience is the virtue.

Selasa, 19 Februari 2013

Curly Parsley

Parsley herb

Potongan setangkai curly parsley digemari oleh chef yang menyajikan masakan jenis pasta bersama-sama pasta. Kekadang sayang ada yang tidak gemar memakannya dan hanya makan pasta sahaja. Mungkin ingat sebagai hiasan sahaja . Tetapi sebenarnya parsley membantu sistem penghadaman manusia. Hirisan parsley dalam telur dadar mewangikan masakan telur dadar yang simple walaupun hanya telur dadar yang kosong bersama campuran hirisan parsley sahaja dapat membangkitkan selera.
Parsley Curly

Perbezaan daun curly parsley yang muda dan sudah tua ialah daun curly parsley yang tua warnanya hijau tua dan daunnya sudah tidak nampak begitu ropol seperti yang muda.
Parsley Afro

Ketika tidak banyak menggunakan daun pokok parsley elok selalu digunting daunnya supaya ianya rajin memberikan daun yang muda dan tidak cepat pokoknya jadi tua dengan menghasilkan tangkai yang akan mengeluarkan bunga.
Percambahan biji benih parsley mengambil masa anggaran 2~4minggu.
Stok biji benih Curly Parsley Ada.
RM3.00 satu pek dengan anggaran 50 biji benih.

34 ulasan:

Umm AA berkata...

Baru first time tgk parsley camnie...

Nitesky berkata...

saya nak curly parsley 1 pek. Asylum 1 pek . Sengkuang 1 pek

Tanpa Nama berkata...

Eila sepeket yerk. Suka letak parsley atas spageti :)

Aku P@aN berkata...

saya nak satu pack...tambah dgn order sebelum ni..

emmatam berkata...

Salam. . Dah lame saya cri benh nie. . Simpan ntk saya satu . .

Mama Pongkey berkata...

Nak? Favourite Papa Pongkey ni.

Pesta ulang tahun berkata...

nice post :)

Unknown berkata...

nk pesan... blh bg detail dekat email??
azeantyanuar@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Pakcik na satu pek Diana

teenine@gmail.com

Awin berkata...

Saya nak satu pack

Avia Mishat berkata...

avia nak satu pek yer..

TukangKebun berkata...

UmmuAidan~ Parsley ni senang je tumbuh tak payah jaga. Dekat kebun dulu tumbuh sendiri dari benih-benih yang terjatuh dekat pokok lama. Yang tumbuh sendiri tulah yang merimbun sampai tutup pokok lain.

Nitesky ~ dah catit.

Eila, Aku Pa@n, emmatam, Mama Pongkey, Pakcik Razi dan Zamzurina saya simpankan.

Pesta Ulang Tahun~ salam perkenalan.

Azeanty Anuar nanti tukang kebun hantar email.

TukangKebun berkata...

Tukang kebun tak lupakan Avia ;).

Unknown berkata...

Simpankan 1 set utk Bib :)

Kak Nor berkata...

Saya nak satu pek

sitinor@gmail.com

TukangKebun berkata...

Masih ada lagi Bib dan Kak Nor.

Sha Mohamed berkata...

Saya nak satu pek..

TukangKebun berkata...

Puan Kasih, Biji Benih Parsley Curly sudah tiada dalam stok kami.

Jay berkata...

nak order 1 pek kalau dah ada boleh email saya kat jayganesh1911@yahoo.com minta tolong sangat sebab dengar kata baik untuk ginjal

rafidah berkata...

Nak oder 1 pack klu ada tlg email sy ...fidah_alif@yahoo.com.tq

yati wtl berkata...

saya nak beli yg ini. walkthrulife@yahoo.co.uk

TukangKebun berkata...

Salam Bahagia Jay, Rafidah dan Yati, tukang kebun sudah email details dan stok ada.

Unknown berkata...

salam,
benih curly parsley and basil ada di jual x? saya berminat nak membeli. plz emel calalilyziela@gmail.com

Unknown berkata...

Salam,

benih curly parsley dan basil ada di jual? saya berminat membeli. Emel di calalilyziela@gmail.com

TukangKebun berkata...

Salam Calalily Ziela.

Ada biji benih parsley dan basil. Sudah saya email puan.

Unknown berkata...

Salam akak,

saya dah reply emel utk tempahan biji benih.

TukangKebun berkata...

Dah reply dear.

Unknown berkata...

Salam,

Akak saya dah buat payment and dah emel bukti bayaran dan detail yang dikehendaki.

Thank u.

PraktikalCute berkata...

Assalam... saya tengah cari pokok mcm daun parsley ni utk ditanam sebagai pokok pagar. Saya pernah terjumpa pokok pagar daun seakan daun parsley dan berbau segar. Ada jual tak pokok macam ni? Tq.

PraktikalCute berkata...

Assalam... saya tengah cari pokok pagar seakan pokok parsley. Ada jual tak ye?

TukangKebun berkata...

Waalaikumsalam PraktikalCute ~ Sorry saya tak dapat nak gambarkan, kalau ada namanya atau gambar mungkin saya dapat membantu.

Nazri berkata...

As Salam..saya Nazri..macam mana saya nak order bijih benih curly parsley ni..Tq....

Nazri berkata...

As Salam macam mana nak beli benih curly parsley ni..tq

TukangKebun berkata...

Salam Bahagia Nazri,

Curly Parsley out of fresh stock at the moment.
Kalau berminat biji benih lain boleh email ke (kebunkmg@gmail.com) untuk senarai latest biji benih dalam stock.