No F1 Hybrids / GMO seeds here. Only seeds from natural selection.

We are a bunch of passionate open-pollinated heirloom seed savers.

If you have heirloom seeds and worried it will be gone for future generation, we will be happy to add into our seed bank, grow and give it a comeback.

Save Heirloom Seeds for our children.

All of our plants are only feed with animal manure and compost. No synthetic fertiliser or chemicals used.

Be kind to our environment as we are sharing with other living things created by God.

Our ancestors live a healthy life without artificially man-made poison. Big NO to pesticide.

Plants on our kebun are organically grown, only kisses by us, rain and other living things.

Any form of gardening patience is the virtue.

Sabtu, 26 Oktober 2013

Anak Pokok Sweet Basil Large Italian Leaves

 Jawapan untuk yang berkongsi pasu dengan pokok-pokok bunga seri pagi dari posting semalam ialah pokok-pokok herba Sweet Basil Large Italian Leaves. Sebenarnya pokok-pokok herba sweet basil dalam pasu di atas bukan ditanam oleh tukang kebun cuma ianya tumbuh dengan sendiri dari biji-biji benih yang jatuh bertaburan dari asal pokok yang ditanam untuk pertama kali di kawasan tersebut awal tahun ini. Tukang kebun saja suka-suka tanam biji-biji benih Ipomoea tricolor antara pokok-pokok herba sweet basil large Italian leaves sebab tabiat lama tukang kebun pantang nampak kalau ada ruang di dalam bekas. Bagi gardeners yang dah lama kenali kami kenal yang kami memang selesa dengan container gardening. Tidak disangka ngam pula hubungan bunga seri pagi yang dah menjalar menghala ke atas pokok Ri Ri Ying dengan pokok herba sweet basil large Italian leaves. Memandangkan Sweet Basil Large Italian Leaves dan Ipomoea tricolor sukakan sangat cahaya matahari (Full Sun), mereka sesuai tumbuh bersama.
 Tukang kebun suka biarkan pokok-pokok basil berbunga untuk makanan si lebah-lebah pelbagai jenis berterbangan di kebun. Cuba perhatikan daun-daun pokok sweet basil apabila tanda-tanda mula menghasilkan kuncup-kuncup bunga, daunnya akan tumbuh menjadi mengecil. Biji-biji benih fresh Sweet Basil Large Italian Leaves masih dibekalkan (klik sini). Memandangkan ada juga pesanan untuk pokok-pokok sweet basil, Kebun Bahagia Bersama juga membekalkan pokok sweet basil sekarang bagi gardeners lain juga.

~ Anak pokok Sweet Basil Large Italian Leaves ~

1 pokok RM4.

Boleh juga campur dengan pokok jenis lain dalam pakej '3 Plants Mix for RM10' .

Tiada ulasan: