No F1 Hybrids / GMO seeds here. Only seeds from natural selection.

We are a bunch of passionate open-pollinated heirloom seed savers.

If you have heirloom seeds and worried it will be gone for future generation, we will be happy to add into our seed bank, grow and give it a comeback.

Save Heirloom Seeds for our children.

All of our plants are only feed with animal manure and compost. No synthetic fertiliser or chemicals used.

Be kind to our environment as we are sharing with other living things created by God.

Our ancestors live a healthy life without artificially man-made poison. Big NO to pesticide.

Plants on our kebun are organically grown, only kisses by us, rain and other living things.

Any form of gardening patience is the virtue.

Jumaat, 4 Januari 2013

Tatsoi

 Sayur tatsoi ini daunnya menarik macam bentuk sudu. Tukang kebun mula suka makan sayur ini kerana mempunyai rasanya yang lebih manis berbanding dengan sayur Pak Choi. Kalau bak orang putih mereka kata more rich-flavour lah.
 Warna daun hijau tatsoi lebih gelap dari brokoli kan? Sayur tatsoi organik berlubang sebab berkongsi dengan ulat hijau anak white cabbage butterfly.
Apa perbezaan tatsoi dan Pak choi boleh dilihat dalam gambar ini di mana mereka berkongsi satu bekas. Warna sayur daun tatsoi adalah lebih gelap dari Pak choi dan lebih pendek saiznya serta more compact bentuknya.

Biji benih Organik Tatsoi~
$1.00 satu pek  dengan anggaran 50 biji benih.

19 ulasan:

Awin berkata...

Saya nak satu pack

Ibu Qistina berkata...

Saya nak satu diana. :)

Tq

Umm AA berkata...

Lebih sedap dari pakchoi yer...nampak menarik teringin jugak nak mencuba..tp tau lah kan halangan2...:)

aida_aminshah berkata...

Aida nak satu packet diana. Thank you.

olive berkata...

Nak juga diana. Thanks!

Aku P@aN berkata...

saya nak satu pack

bahulu berkata...

kalau ada lg
simpankan satu

Tanpa Nama berkata...

Salam diana, eila juga nak 1 pek. Tq

Unknown berkata...

Saya nak Satu pek




Avia Mishat berkata...

salam diana,avia nak satu yer.thanks

nadia rashid berkata...

salam diana..sempat lagi ke tak ni..mcm tk je..next time ada sy nak jugak 1 pek

TukangKebun berkata...

Zamzurina, Ibu Qistina, Aida, Olive, Aku P@AN, Bahulu, Eila, SM Forestgarden sudah tukang kebun simpankan.

Avia, dan Nadia ~InsyaAllah next time ya.

TukangKebun berkata...

Ummuaidan~ Ooohhh ada craving apa-apa ke sekarang ni?

Mama Pongkey berkata...

Nak 1 pek. Nampak sedap.

TukangKebun berkata...

Sorry Mama Pongkey yang ni dah habis nanti saya cuba collect biji benihnya.

Siti Rohimah Haji Nor berkata...

Salam, masih ada lagi ke benih tatsoi ni?

TukangKebun berkata...

Salam Bahagia Siti Rohimah Haji Nor,

Stok baru benih tatsoi available sekarang.

Siti Rohimah Haji Nor berkata...

Sis di sg buloh kan, paya jaraa? Saya juga di paya jaras. Boleh ke if saya pick up je? Saya mahu dua pack

TukangKebun berkata...

Salam Bahagia Siti Rohimah,

Kalau nak self-collect minggu ini area Sungai Buloh esok (Rabu)antara pukul 8:30malam ~ 9:00 malam di depan kawasan Putra Medical Centre, Sungai Buloh.
Kena buat confirmation dan provide contact no.