No F1 Hybrids / GMO seeds here. Only seeds from natural selection.

We are a bunch of passionate open-pollinated heirloom seed savers.

If you have heirloom seeds and worried it will be gone for future generation, we will be happy to add into our seed bank, grow and give it a comeback.

Save Heirloom Seeds for our children.

All of our plants are only feed with animal manure and compost. No synthetic fertiliser or chemicals used.

Be kind to our environment as we are sharing with other living things created by God.

Our ancestors live a healthy life without artificially man-made poison. Big NO to pesticide.

Plants on our kebun are organically grown, only kisses by us, rain and other living things.

Any form of gardening patience is the virtue.

Ahad, 22 Mac 2015

Kebun Klang Valley Salimah

  Hujung minggu ini mari kita virtually berjalan-jalan ke Kebun Salimah yang berada di Lembah Klang. Tiap-tiap hari tengok Kebun Bahagia Bersama pun jemu juga kan. Nasib baik Gardener Salimah baik hati tolong upload gambar progress tumbuhan dari Kebun Bahagia Bersama yang sudah berpindah ke kebunnya. Menurut Gardener Salimah ruang tempat ianya menanam terlindung dengan pokok mangga, rambutan dan nangka. Pokok Serai Acheh pun dah 2 kali berbunga di kebun gardener Salimah. Pokok kaduk pun dah mula menyubur.
 Keratan-keratan mulberry pun dah nampak bahagia naik meninggi di kebun Salimah. Keladi bunting pun dah berbunga.
  Anak-anak pokok pisang nangka yang dipos dari Kebun Bahagia Bersama pun dah muncul daunnya nampak menghijau subur setelah menunggu lebih kurang sebulan.

  Gardeners yang ingin cari teman bersama-sama gardening dalam kawasan Lembah Klang ini, Gardeners Choi Min sedang offer gardeners yang ingin ambil anak-anak kucing angkat boleh self-collect di kawasan Petaling Jaya. Yang berminat boleh tinggalkan email/contact no. di posting ini atau email tukang kebun (kebunkmg@gmail.com) akan diberikan no. contact gardener Choi Min for details.
 Comel sungguh anak-anak kucing ini tengok stage yang memang syok bermain dan train teman di dalam kebun.
 Kalau bukan sebab si Tigger baru bersalinkan Panther, teringin juga nak angkat diorang ni. Kekadang bila sorang-sorang buat kerja di kebun rasa sunyi jugakan. Ada teman macam kucing ini banyak juga manfaatnya. Kalau ada masalah tupai dan tikus, bila dah besar sikit diorang jadi tukang jaga di kebun kalau kita dah biasakan mereka berlegar-legar di kebun.
 Tukang kebun pun dah jarang nampak tikus-tikus di kebun sebab banyak kucing-kucing liar berkeliaran di belakang kebun. Yang takut kucing-kucing cakar tanah nak membuang, kecik-kecik lagi kena train tegas sikit cakap no food kena puasa kalau buat gitu pergi cari food sendiri. Jadi kucing-kucing dalam Kebun Bahagia Bersama tak buat perangai macam tu.


Hujung minggu ini projek gardeners lain apa pula?

Tiada ulasan: